
Jeszcze Jedna Gra
Mało wpisów na blogu nie oznacza braku programistycznych prac. Dzisiaj podzielę się jednym z ostatnio realizowanych projektów. Będzie to coś nowego: platformowa gra trójwymiarowa.
Mało wpisów na blogu nie oznacza braku programistycznych prac. Dzisiaj podzielę się jednym z ostatnio realizowanych projektów. Będzie to coś nowego: platformowa gra trójwymiarowa.
Właśnie zakończyłem prace z dostosowaniem WordPressa do własnych potrzeb. Jako że nie miałem wcześniej do czynienia z daną platformą, potrzebowałem sporo czasu by wdrożyć się w jej możliwości. Z efektu końcowego jestem jednak zadowolony.
Witam. Od dłuższego czasu nie miałem okazji dodać żadnego wpisu na blogu (przerażające). Fakt ten jest spowodowany rozpoczęciem edukacji na nowej uczelni – Politechnice Gdańskiej. Studiuję informatykę na wydziale ETI (Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki).
Pierwszego lutego zakończyłem ostatni etap studiów na Politechnice Częstochowskiej uzyskując tytuł inżyniera. Wynik ukończenia? Bardzo dobry.
Listopad okazał się bardzo pracowitym miesiącem. Nie miałem właściwie wolnego czasu dla siebie. Patrząc jednak na owoc programistycznych zmagań czuję się usatysfakcjonowany.
Jeśli masz ochotę zastąpić styl Oxygen czymś całkiem nowym, mam dla Ciebie propozycję. Przyjrzyj się kompozycji UniQ. W kilku screenach prezentuję efekt, który otrzymałem na własnym pulpicie.
Właśnie jestem w trakcie ostatniego semestru studiów pierwszego stopnia. Ilość zajęć jest minimalna.
Od dłuższego czasu nie aktualizowałem plasmoidy STasks. Miałem ku temu wiele powodów. Brak czasu, nadmiar opcji, rozdmuchany kod – te wszystkie czynniki nie zachęcały mnie do dalszej pracy. Doszło do sytuacji, w której pojawiły się liczne aktualizacje mojego projektu.
Sprites (ang. duszki) – nie są niczym nowym. Możliwe, że już o nich słyszałeś(aś). W czasach kiedy komputery nie radziły sobie z grafiką trójwymiarową były bardzo powszechne. Wykorzystywano je do tworzenia grafiki dwuwymiarowej.
GD jest biblioteką umożliwiającą pracę z grafiką z poziomu języka PHP. Posiada szereg możliwości począwszy od skalowania, kadrowania, filtrowania i skończywszy na zapisie w różnych formatach. A co z animacjami? Krucho. Po prostu nie zostały zaimplementowane. Ale głowa do góry jest proste rozwiązanie.
Zaimplementowanie drzewiastej struktury z wykorzystaniem baz danych takich jak MySQL czy PostgreSQL nie jest trudnym zadaniem. Już po chwili zastanowienia przychodzi nam na myśl koncepcja, w której każdy element wskazuje na swojego rodzica. W implementacji tego drzewa potrzebujemy tylko dwa dodatkowe pola: id, parent_id.
W części pierwszej napisaliśmy podstawowe elementy frameworka. Pora zająć się rozbudową naszego projektu. Do efektywnej pracy potrzebne są dodatkowe moduły zapewniające obsługę baz danych, sesji czy operacji wejścia. Poniżej opiszę je pokrótce.